Noorwegen

22 juni 2022 - Flostrand, Noorwegen

We zitten al in week 4, wat gaat het snel.

Vanuit Namsos in de stromende regen richting onze 1e, van de 6 overtochten over het water. We hadden gelezen dat je van tevoren moest boeken omdat het nogal druk kan zijn.  Maar nergens iets kunnen vinden op het net dus maar gewoon heen gereden. We stonden als tweede in de rij dus totaal geen probleem.  Ze fotograferen je kenteken en als je thuis bent komt de afrekening.  Top geregeld. Na 20 minuten waren we aan de overkant.  We hadden gelezen dat er direct naast de veerboot en camping was. Uitzicht op het water dus dat moest wel gaan lukken. Mooi plekje met maar 4 campers. Na 2 uur kwam er een invasie van Fransen, 15 campers kwamen het terrein op.  Het was een kippenhok in now time. Gelukkig was het na 2 uurtjes weer rustig en hadden ze hun plekje gevonden.

Om 7.45 de volgende dag zijn we weer vertrokken.  Gelukkig scheen nu de zon en konden we genieten van de prachtig route.  Na de 2e overtocht, Horn - Anndalsvägen, zijn we op een rustig plekje aan het water gaan ontbijten. De rest reed door om de volgende boot te halen. Na het ontbijt nog even op het strand gekeken en toen weer rustig door naar de 3e boot, Forvik - Tjøtta. En daar stonden de anderen al een tijdje te wachten.  De meesten, inclusief fietsers, zijn onderweg naar de Noordkaap.

Deze overtocht naar Tjøtta duurde een uur. Mooie tijd om even iedereen te observeren, haha. Opweg naar de 4e boot, Levang - Nesna kwamen we langs een Russische begraafplaats, daar zijn we even gestopt om te kijken.  In de 2e wereldoorlog hebben ze 100.000 Russische soldaten naar Tjøtta gebracht om te werken aan het herstel, o.a.wegen aanleggen. Er zijn daar veel van hen overleden. Ook zijn we nog gestopt bij het gebergte van de zeven zusters.  Maar die klim hebben we aan ons voorbij laten gaan.  Via een prachtige brug bij Sandnessjøen naar onze slaapplek voor vannacht Flostrand.

Een mooie camperplaats voor zo'n 8 campers. Geen voorzieningen, maar we hebben alles aan boord.