Noorwegen

22 juni 2022 - Flostrand, Noorwegen

We zitten al in week 4, wat gaat het snel.

Vanuit Namsos in de stromende regen richting onze 1e, van de 6 overtochten over het water. We hadden gelezen dat je van tevoren moest boeken omdat het nogal druk kan zijn.  Maar nergens iets kunnen vinden op het net dus maar gewoon heen gereden. We stonden als tweede in de rij dus totaal geen probleem.  Ze fotograferen je kenteken en als je thuis bent komt de afrekening.  Top geregeld. Na 20 minuten waren we aan de overkant.  We hadden gelezen dat er direct naast de veerboot en camping was. Uitzicht op het water dus dat moest wel gaan lukken. Mooi plekje met maar 4 campers. Na 2 uur kwam er een invasie van Fransen, 15 campers kwamen het terrein op.  Het was een kippenhok in now time. Gelukkig was het na 2 uurtjes weer rustig en hadden ze hun plekje gevonden.

Om 7.45 de volgende dag zijn we weer vertrokken.  Gelukkig scheen nu de zon en konden we genieten van de prachtig route.  Na de 2e overtocht, Horn - Anndalsvägen, zijn we op een rustig plekje aan het water gaan ontbijten. De rest reed door om de volgende boot te halen. Na het ontbijt nog even op het strand gekeken en toen weer rustig door naar de 3e boot, Forvik - Tjøtta. En daar stonden de anderen al een tijdje te wachten.  De meesten, inclusief fietsers, zijn onderweg naar de Noordkaap.

Deze overtocht naar Tjøtta duurde een uur. Mooie tijd om even iedereen te observeren, haha. Opweg naar de 4e boot, Levang - Nesna kwamen we langs een Russische begraafplaats, daar zijn we even gestopt om te kijken.  In de 2e wereldoorlog hebben ze 100.000 Russische soldaten naar Tjøtta gebracht om te werken aan het herstel, o.a.wegen aanleggen. Er zijn daar veel van hen overleden. Ook zijn we nog gestopt bij het gebergte van de zeven zusters.  Maar die klim hebben we aan ons voorbij laten gaan.  Via een prachtige brug bij Sandnessjøen naar onze slaapplek voor vannacht Flostrand.

Een mooie camperplaats voor zo'n 8 campers. Geen voorzieningen, maar we hebben alles aan boord.

Fijne avond💋💋

1. Lilian:
    22 juni 2022
    Je hebt dat beest toch wel mee genomen voor bij mij op het appartement
    Het ziet er weer mooi uit en wat leuk die boot ritje lekker op het water
    Groetjes van Lilian 💋💋💋💋💋💋💋
  2. Lilian:
    22 juni 2022
    Bij ons ok heel gezellig als gaat goed
    Maar ze zijn bij ons aan de weg bezig als wordt hier verhoogd
    Ze raakte een water leiding dus we had geen water meer
    Wel een hele leuke zwembad buiten maar geen water meer binnen
    Dus ik ben maar water gaan kopen en dat is wat wij nu al de hele tijd drinken
    Want het water is weer aan gesloten meer is wel vies door de werk saam heden dus moeten we het koken
    Maar voor de rest gaat als hier goed 😊
  3. Ine:
    Sorry Lil, hij paste niet in de auto 😂

Ohh dat is wel balen, ik hoop dat het snel weer drinkbaar is. Laat John vanavond wel zijn zwembandjes om doen als hij buiten gaat zwemmen 😂😂😂
  4. W Burgers:
    Hé Frans, leuk om dit zo te lezen. Keep up the good work 👍😂💪