Villarrobledo

1 december 2022 - Villarrobledo, Spanje

We hadden een heerlijke plek in Nerja, de zon stond elke dag hoog aan de hemel. Elke dag een bakkie met croissant in het barretje op de camping om de dag mee te beginnen . Daarna struinen door de straatjes van Nerja. Vaste prik na de lunch een Italiaans ijsje. De kleinste had standaard 3 bolletjes,  gelukkig lopen we heel veel dus dat komt wel goed. Terassen met mega uitzichten, is zo makkelijk aan te wennen.

De 28e wilde we naar de grotten van Nerja op de fiets. Maar met windkracht 4 de berg op fietsen zagen we niet zo zitten. Dus hebben de boel maar weer eens opgeruimd,  wasje gedaan. Rond 2 uur zijn we neergestreken voor de lunch bij een Trattoria in het dorp. De Spanjaarden eten s middags warm dus gaan wij daar lekker in mee. Frans had een heerlijke entrecote en ik had tagliatelle met kip. Het was heerlijk, en dat in de binnentuin met het zonnetje op je bol zalig. Frans heeft tijdens het eten wel 5x gezegd hoe lekker hij het vond. Natuurlijk op het plein nog een ijsje gegeten in de zon. Daarna konden we rollend naar huis om uit te buiken.

De 29e, inmiddels hebben we 2 dagen bijgeboekt.  Vandaag op de fiets naar de grotten. We hadden bij de receptie gevraagd of het met de fiets te doen was. Dat was geen probleem,  alleen het laatste stukje was even klunen. Vanaf de camping was het al klunen, ze waren er waarschijnlijk vanuit gegaan dat we electrisch reden, de laatste meters waren zo stijl dat we afgestapt zijn. En als je 21 versnellingen hebt begrijp je wel hoe stijl het was.

We waren nog nooit in grotten geweest, dit was echt fenomenaal mooi. Het zijn kalksteengrotten met heel veel stalagmieten  en stalagtieten. Echt bizar mooi. Nadat we uitgekeken waren was het lunch tijd. Gelukkig net buiten de poort nog een plekje kunnen vinden.  Na de lunch we terug op de fiets, waar we omhoog dik half uur kwijt waren,  waren we terug in het dorp in 10 minuten 🤣. Nog even door het dorp gelopen. Daar liepen we tegen een Nederlandse bar aan waar op 2 schermen voetbal was te zien. Nederland-Quatar en Ecuador- Senegal.  Met Maria meegeleefd terwijl ze verloren en zitten juichen omdat wij wonnen. In de pauze meedeinen met Ik ga zwemmen in bacardi lemon en andre hazes. De bitterballen en frikadellen gingen in het rond. Geweldig om een keer mee te maken. Op de fiets weer terug via het strand.

De 30e,  zijn Monique en Rini op visite geweest. Die zitten en half jaar in Torremolinos. Lekker koffie gedronken en daarna in de stad geluncht. Nadat ze naar huis zijn gegaan hebben wij, natuurlijk, een ijsje gehaald en die lekker op het strand opgegeten.

De 1e, vannacht is het gaan regenen tijd om verder te gaan. Er komt een regen front aan verder gaan had geen zin. Valencia is droog daarom gaan we die kant op. Via de Sierra Nevada ipv van de kust. Wat een geweldige route tussen de bergen vol met olijf plantages. Prachtig. Rond 5 uur zijn we beland op het dorpsplein van Villarrobledo. Frans is in de kroeg gaan vragen of we hier mochten slapen. Dat was geen probleem. Wederom weer een gratis plekje voor vannacht. Morgen het dorp verkennen. Is het leuk dat blijven we nog een nacht en anders morgen door naar Valencia.

Fijne avond allemaal 💋❤️

1. Merel Sloot:
    Prachtig!!!😍
    En super leuk dat Mo en Rini geweest zijn
  2. Ine:
    1 december 2022
    Was wel raar hoor. Maar wel erg gezellig.
  3. Maud:
    Wat een mooie foto’s 😍
  4. Lilian:
    2 december 2022
    Wat mooie die grotten en die ijsjes kan je hier wel vergeten hier is het toch wel iets kouder geniet er lekker van wat een mooie uitzicht hebben jullie 😘
  5. Ine:
    2 december 2022
    Ja Lilian we blijven nog even genieten. Naarmate we zakken richting Frankrijk komen de truien weer naar voren 😥