Cartagana

21 november 2022 - Cartagena, Spanje

Zaterdag : Het is vannacht onder nul geweest met windkracht 5 pal op de camper. We lagen de hele nacht te schudden en het was zo koud dat mijn hoofd niet boven het dekbed is uit geweest. Weinig geslapen dus,  wel fijn dat Frans voor achtergrond muziek heeft gezorgd 🤪. 3x raden wie zijn bed uitging om de kachel aan te doen...... Gelukkig brak het zonnetje door. Met 3 lagen kleding muts, sjaal en handschoenen aan zijn we naar het dorpje gelopen.  Soms konden we echt tegen de wind hangen zo sterk was die.

Het is een vesting stad met boven op een kasteel. We hadden gelezen dat je bij het VVV en combi ticket kon halen voor 4 musea voor het enorme bedrag van 6 euro p.p. Bizar toch!!  Als eerste zijn we naar de stierenvecht arena gegaan, dat lag aan de voet van het kasteel.  Er worden geen gevechten meer gehouden. Wel grappig omdat eens van dichtbij te zien. Daarna, via heel veel trappen, omhoog gelopen. Heel indrukwekkend om te zien hoe er vroeger gebouwd werd. Het was een verdedigings plek maar ook een plek waar de bevolking kon schuilen als er onraad dreigde. Je had een mega uitzicht op het hoogste punt over de regio.  Daarna zijn we naar de basiliek geweest.  En prachtige over de top kerk, het was veel goud wat er blonk. Inmiddels liep het tegen 2 uur en dan is het lunchtijd.  Maar ook voor alle Spanjaarden die een dagje uit zijn met de kinderen.  Alle zaken zaten prop vol, gelukkig hebben we nog een plekje kunnen bemachtigen. Echt een familie zaakje, oma achter het fornuis,  zoon doet de frituur en de bar en kleinkind in de bediening. Een simpele functionele menukaart. Je maag moet gevuld zijn daar gaat het om.  En dat is ons gelukt. Het was ook niet een kwestie van lang tafelen,  ze stonden in rijen om te kunnen zitten. Het was hap slik en gaan. Maar we waren weer op temperatuur dus konden de kou trotseren. Alles was tussen 2 en 4 uur dicht en om nou 1.5 uur te blijven hangen was niet al te aantrekkelijk. We zijn terug gelopen naar de camper. Omdat het de komende dagen niet warmer zou worden en de wind niet ging liggen, hebben we besloten om niet te wachten tot morgen maar nu de zon op te zoeken.

Onze neus staat richting Valencia. Ongeveer 2,5 uur rijden.  We hadden een camperplaats gevonden maar helaas zat die vol.  Op naar de tweede plek.........ook vol. Het liep inmiddels al tegen donker worden.  We zagen dat om de volle camperplaats heen  campers gewoon op straat stonden.  Tja en als één schaap over de dam is sluiten wij graag aan. Het werd dus echt een nachtje op straat slapen🤣

Zondag: redelijk geslapen.  Was wel vroeg wakker omdat heel veel gepensioneerden van die kleine k......... hondjes bij zich hebben.  En die produceren heeeeel veel geluid.  Het zou gaan regenen in Valencia dus er toch maar voor gekozen om verder te gaan. Frans had zijn oog op Cartagena laten vallen. We verlieten Valencia met 8 graden en een uurtje verder was het al 14 graden en volop zon.  De wind was nog steeds stevig,  je had echt 2 handen nodig om de camper op de weg te houden.  Rond half 2 kwamen we in Cartagena aan.  We hebben een mooie plek met als erop en eraan voor 12 euro. Een hele vriendelijke man heeft ons de hele camping laten zien en een plek toegewezen. Beentjes omhoog, want het was inmiddels al 22 graden😍😍😍. Sorry, ik weet dat bij jullie de ijs sterren op de ramen hebben gestaan.

Maandag: s nachts koelt het hier heerlijk af.  Dus slapen is geen probleem en het is heel erg stil wat weer heerlijk is voor mijn oren🤪. Vandaag is het weer rust en wasdag.  Morgen gaan we op de fiets naar Cartagena om de stad te verkennen. ❤️❤️💋💋

1. Maud:
    Brrrr 🥶
  2. Merel Sloot:
    Oei lekker koud!!’ Veeel olezier richting Valencia
  3. Ine:
    Thanks.
  4. Ine:
    21 november 2022
    Ja Maud het leek wel of we op wintersport waren.
  5. Lilian:
    21 november 2022
    Ja hier is het koud en de wind is hier ok niet fijn
    Maar geniet lekker van het weer en de leuke dingen
  6. Ine:
    21 november 2022
    Balen voor jullie al die kou. Wij blijven zeker genieten.
  7. Lilian:
    21 november 2022
    Ik had nog een vraagje aan jullie hoe gaat het eigenlijk met jullie dochter die toen gevallen was met haar brommer
    Ik ben ok in Spanje geweest maar toen was ik 10 jaar en toen hadden ze nog wel de gevechten met stieren en dat heb ik toen met mijn ouders ok gezien en dat was niet leuk dus goed dat ze dat niet meer doen 💋💋💋💋
  8. Ine:
    21 november 2022
    Met Merel gaat het steeds beter. Ze kan haar knie nog niet helemaal goed gebruiken. Dat heeft tijd nodig.
    Ik vind het ook niet erg dat op veel plaatsen het niet meer gedaan wordt.
  9. Lilian:
    21 november 2022
    Dat is fijn om te horen 👍