Nerja

26 november 2022 - Nerja, Spanje

Dinsdag:  we zijn op de fiets naar Cartagena gegaan. Het is altijd een verrassing waar je fietst, soms op een fietspad of de weg,  maar we hebben al meerdere keren op de snelweg gereden. Dat is hier normaal. De Spanjaarden fietsen niet, de enige die je ziet zijn wielrenners. Je bent een aparte verschijning voor ze. Ze houden wel goed rekening met je door zeer ruim om je heen te gaan. Als dat niet lukt blijven ze rustig achter je hangen. Waar wij gewend zijn overal fietsenrekken te hebben staan moet je ze hier met een spiegeltje zoeken.  Maar het is gelukt. Als eerste even aan de verslaving van Frans werken, een bakkie doen. Daarna de stad ingegaan. Als eerste de haven bekeken. Het was erg druk omdat er een mega cruiseschip lag aan gemeerd.  We hebben het museum Teatro Romano bezocht. Een groot amfitheater met de ruïnes van een kerk ernaast. Bij toeval in 1991 ontdekt werd bij het afbreken van een kerk. In het verleden is er gewoon een stad overheen gebouwd. Prachtig om te zien. Aan het einde van de middag weer op de fiets terug. Helaas is het hier niet helemaal vlak, dat werd goed op de pedalen staan. Alles s avonds weer een plek gegeven want morgen gaan we weer verder.

Woensdag:  rond 9.15 reden we de poort uit. Eerst tanken en boodschappen gedaan voordat we verder gingen.  Ons oog is gevallen op een gratis parkeerplaats bij het strand. Het eerste stuk hebben we snelweg genomen, halverwege zijn we binnendoor verder gegaan. Tegen koffietijd zagen we een mooie plek op het strand. Daar konden we niet voorbij rijden. Heerlijk koffie gedronken op het strand, wat een mooi plekje. Kopje thee met het geruis van de zee erbij, voel me echt een blij ei 😍. Door gereden naar Almeria.  Daar waren plekken op de parkeerplaats maar ook op het strand. Dat werd dus strand dachten we. Terwijl we opzoek waren naar een mooie plek zagen we overal lege flessen en tissues liggen en als laatste kwam er een juf uit de bosjes met haar broek op haar hielen. Tegelijk zeiden.....afwerkplek!!!! We zijn netjes op het parkeerterrein gaan staan met nog zeker 20 andere campers. Omdat we er al vroeg waren hebben we de fiets gepakt en heerlijk langs de kust naar de stad gefietst. Geen schokkende stad maar ze hebben wel het Fort Alcazaba. Hoog boven de stad staat dit verdedigings Fort. Vandaag gratis te bezichtigen, al moesten we betalen het was het dubbel en dwars waard geweest. Prachtige tuinen met waterpartijen ertussen door lopend. Ze zijn het nog steeds aan het restaureren. Daarbij vinden ze steeds nieuwe stukken van het Fort. Met een mega uitzicht over de stad en zee hadden we dit niet willen missen.

Donderdag: vanochtend hebben we besloten om weer een paar dagen een camping op te zoeken. Gratis plekken zijn geweldig maar soms verlang je even naar een lekkere douche. We wilden graag de Sierra Nevada in maar daar lag de temperatuur rond het vriespunt,  dat hebben we helaas over geslagen. Het is Nerja geworden. We staan hier op een avocado boomgaard en ze vangen hier verschillende beesten op. Het is een soort hippie camping. Iedereen heeft lichtjes of slingers op zijn plek hangen. Alles gaat in goed vertrouwen, kom morgen maar betalen geen probleem.  Bij de receptie kan je 's ochtends broodjes uit een bak halen en het geld in een bakje doen. Zelf verse avocado 's afwegen en geld neerleggen. Hier ga ik zooooo lekker op. Regelmatig horen we de ezels die achter ons staan. Af en toe komen er katten even buurten, heeeerrrrrlijk. Omdat het 23 graden is gelijk even gewassen en aan het rek gehangen. Daarna even over het strand gelopen en zitten genieten op de rotsen.

Vrijdag: het is hier snachts zo stil dat slapen geen probleem is. Rond 11 uur zijn we in 20 minuten naar het centrum gelopen. Een heerlijk kneuterig centrum met kleine straatjes vol winkels en barretjes. Terassen op straat, alleen veel grijze permanentjes overal. Niet zo gek natuurlijk in dit seizoen. Ja, ja ik weet het...Ben ook grijs maar ik loop nog niet in een beige broek en bloemetjes blouse. In het centrum ligt een plein, uitkijkend op zee, dat noemen ze het balkon van Europa. Koning Alfonse de 12e heeft dit in 1885 zo genoemd na zijn bezoek aan Nerja. Ook dit was voorheen een verdedigings Fort. Je hebt hier een mooi uitzicht over de kustlijn en de zee. Voor de lunch zijn we neergestreken op het terras, met zeezicht, van een Italiaans restaurant.  Afgetopt met een ijsje in de stad. S avonds nog een paar potjes Qwixx gedaan en na onze avond inspectie over de camping, gluren bij de buren, lekker ons bed in.

Allemaal een fijne dag❤️❤️💋💋

1. Merel Sloot:
    26 november 2022
    🥰🥰🥰🥰🥰
    Ohhhh wat lekker!!!
  2. Ine:
    26 november 2022
    Zeker. We moeten uitkijken dat we niet groen terug komen 🤣🤣🤣🤣