Barcelona

15 november 2022 - Gavà, Spanje

Dag 2 lekker rustig begonnen. Rond 13 uur met de bus naar Barcelona gegaan. Nog 2 haltes te gaan toen bleek dat er uit de achterkant van de bus onwijs veel rook kwam. De chauffeur probeerde zo snel mogelijk bij zijn eind halte te komen.  Met veel getoeter en door rode stoplichten rijdend hebben we het eindpunt gehaald. Ach je hebt weer wat te vertellen zullen we maar zeggen 🤪.

Daarna heerlijk door de steegjes geslenterd. We hebben de dag afgesloten, bij onze vaste cava bar, met een fles cava en wat tapas. Rond19 uur hebben we de bus weer terug genomen.  Halverwege de rit kreeg ik toch een beetje raar gevoel omdat hij zo weinig haltes aan deden. Even maps erbij gepakt 🙃😔 ja hoor deze bus ging naar de andere kant van het dorp. Blijkt dat je een bus E95 en L95 hebt🥺. De volgende halte uitgestapt en maar gaan lopen richting de camping. 1.5 uur later waren we op de camping terug met afgestorven voetjes😂.

Vandaag zijn we om 9.30 richting de Sants-  Montjuïc gegaan. Het ligt prachtig boven op een berg. Het is een heel groot gebied met verschillende musea en botanische tuinen. Bovenop ligt een kasteel met een prachtig uitzicht over de stad en de haven. Daarna zijn we weer een stuk gezakt daar zijn we in de kabelbaan gestapt die ons naar de haven liet afzakken. Inmiddels liep het al tegen 2 uur, lunchtijd. We hebben een leuk restaurantje gevonden, in de haven met uitzicht op mega grote schepen, waar we heerlijk paella hebben gegeten. Nog even door de stad gezworven. Je hebt er zoveel leuke kleine steegjes met hele aparte winkeltjes. Je raakt niet uitgekeken. Op de terug weg wat boodschappen gehaald. En met de goede bus weer terug naar de camping.

Allemaal een fijne avond ❤️💋

1. Lilian:
    16 november 2022
    Dat ziet er leuke en gezellige uit
    Wel lachen dat je de verkeerde bus neemt
    Maar goed dat je het zag en je kon gelukkig de goede bus weer nemen
    Groetjes Lilian 💋💋💋
  2. Ine:
    16 november 2022
    Ja, hebben wij weer. Maar dat mag de pret niet drukken.