Morello

19 november 2022 - Morella, Spanje

Woensdag was een klusdag. Omdat de eerste vliegtuigen om 7.00 over ons hoofd gaan was er genoeg tijd om naar de zonsopkomst te kijken vanaf het strand. Waanzinnig.  De rest van de dag bestond uit, wassen, camper schoonmaken  en boodschappen doen.

Donderdag was alweer de laatste dag in Barcelona. We zijn naar de wijk Barceloneta gegaan, prachtige visserswijk aan het strand. Eerst lekker een bakkie gedaan. Daarna zijn we naar de Mercat geweest. Daar is de overdekte vers markt, altijd leuk om even doorheen te lopen. Het is een echte volkswijk, iedereen kent iedereen komen ook altijd op pleintjes samen om een bakkie te doen en even bij te kletsen. Er is altijd reuring in deze wijk prachtig om te zien. Rond twee uur zijn we wat gaan eten. De Spanjaard eet smiddags warm, tussen 2 en 4 uur, daar gaan wij in mee. Heerlijk tussen de locals gegeten. Aan het einde van de middag kwamen we langs Can Paixano mijn favoriete plek, ze hebben daar tapas en broodjes en het enige wat ze schenken is 4 soorten cava en dat gaat alleen per fles 🤷 zomers staan ze buiten in rijen te wachten om erin te kunnen. Nu moesten we even wachten omdat ze niet te veel mensen tegelijk binnen willen hebben (corona). Terug op de camping alles in orde gemaakt voor het vertrek morgen.

Vrijdag zijn we s ochtends vertrokken richting Morello. Het is een berg dorp. Op 1100 meter hoogte ligt een kasteel. Hier schijnen o.a. Romeinen  en Arabieren gewoond te hebben. Maar dat gaan we morgen allemaal bekijken. Vandaag begon het te regenen bij aankomst en dat heeft het de hele dag gedaan. Mooi om even rustig aan te doen en lekker op tijd ons bed in.

1. Gillis:
    19 november 2022
    Wat een straf dat jullie enkel per fles konden bestellen 🤪😜. Ziet er weer mooi uit jongens !
  2. Ine:
    Echt hè Niet te doen 🤪🤪🤪🤪🤣🤣🤣
  3. Beaudine den Hartog:
    21 november 2022
    Jeetje jongens, schitterende reis zo te lezen! Die flessen cava zijn inderdaad wel echt vervelend... goed dat jullie ook wat dagen inplannen om rustiger aan te doen. En op de foto's te zien ook nog top weer! Doen jullie goed. Veel plezier!
  4. Ine:
    21 november 2022
    Yep, het is echt afzien 🤪🤪