Zweden

15 juni 2022 - Fågelsjö, Zweden

We hebben 5 dagen doorgebracht bij natuurcamping Lagom. Wat een heerlijke plek van rust. Aan een meer in de bossen en gerund door een Nederlandse familie.  Het was de bedoeling om 2 nachten te blijven maar het werden er 4. We hebben veel gewandeld,  mooie tochten om het meer en in het bos gemaakt. In het bos ging het pad omhoog met een stijging van ongeveer 2000 meter. Maar het werd beloond met een mega uitzicht.

1 avond hebben we bij de locale pizzeria gegeten. Toch maar even wat netjes aan. De kantine van de voetbalvereniging ziet er gezelliger uit.  Zaten we dan met z'n tweeën. Mega ongezellige zaak maar de pizza maakte alles goed. En wat een hartelijke mensen zijn die zweden, en 90% spreekt prima Engels, ook altijd makkelijk.

Vandaag zijn we weer verder naar het noorden getrokken. Snelwegen zijn er naar boven niet, het is een 2 baansweg waar je niet harder mag dan 90. Tja dan ben je ook een hele dag bezig voor 300 km. Natuurlijk wel uitgebreid lunchen op een prachtige plek. Vandaag stonden we in een natuurgebied, geweldig plek. Lekker beestjes kijken met de verrekijker. Rond 4 uur opzoek gegaan naar een plekje. We zijn uitgekomen in Fägelsjö. 6 plekjes aan de rivier bij een museum die op de Unesco wereld- erfgoedlijst staat. Waar we bij de vorige plek elanden konden tegenkomen, zitten we nu in beren land. Ben heel benieuwd of we er eentje gaan zien. Nu lekker rustig aan en morgen weer verder omhoog.

Dikke kus van ons💋💋

1. Lilian:
    16 juni 2022
    Wat leuk en mooie gebieden waar jullie zijn geweest lekker in de natuur
    Komen jullie lekker tot rust en wat een mooie uitzicht
    En het eten ziet er ok lekker uit
    Groetjes en heel veel 💋💋💋💋💋💋💋
  2. Merel Sloot: