Nog steeds Denemarken

8 juni 2022 - Copenhagen, Denemarken

Dinsdag zijn we vertrokken vanuit Skive in de  regen. Onderweg naar Ribe zijn we eerst gestopt in Esbjerg, aan het strand staan daar 4 mega grote witte beelden. Het viel wat tegen, ik weet niet of het aan het weer lag...... windkracht 6 aan het strand is niet heel erg fijn.

Door naar Ribe. Gelukkig was de wind wat gaan liggen en de zon liet zich weer zien.  Dat geeft toch weer een vakantie gevoel.  Ribe is de oudste stad van Scandinavië.  Het oude centrum was leuk om doorheen te slenteren. In de locale kroeg beland,  wijntje,biertje en een mega bak nacho's.  S avonds hoefden we niet meer te eten.

Woensdag in de stromende regen naar Kopenhagen.  Het ging redelijk snel.  Stond wel weer een behoorlijk windje.

Voordat we de eerste brug over gingen zijn we onderaan de brug eerst gaan lunchen met uitzicht opde brug. Daarna de Storebaltbrug opgereden. Is wel een geweldig uitzicht, zeker als je het laatste stuk en behoorlijk eind omhoog gaat.  En dat met windje 5 is een uitdaging om de camper recht te houden.

Aan het einde van de brug rij je tegen de tolpoortjes aan. Omdat wij ons hadden aangemeld bij Epass24 konden we zo doorrijden..... dachten we. Niets was minder waar,  de slagboom bleef dicht. En alleraardigste meneer vroeg ons waarom we deze baan hadden gekozen. Even uitgelegd van de Epass, maar hij kwam terug en gaf aan dat er niets geregistreerd was.  Sta je daar met allemaal auto's achter je........ De creditcard er tegenaan en de boom ging open.

Rustig reden we Kopenhagen binnen, met een adres in de Tomtom opzoek naar de camping.... adres klopte, maar geen camping. Navraag gedaan en een ander adres gekregen.  Daar aangekomen....... weer geen camping.  Op het internet gezocht maar veel zat vol. Nog een laatste poging in de jachthaven net buiten het centrum,  en gelukkig was dat nog een plekje.

Vandaag op de fiets het centrum in geweest. Het is een leuke stad met veel oude gebouwen en voor het winkelen zit je hier ook goed. De mensen zijn reuze vriendelijk,  en je fiets hoeft hier niet op 36 sloten te staan. Wat een verademing. Aan het einde van de middag nog een fietstocht gedaan langs het koninklijk paleis en langs de Oresundrivier. En daar was ze dan....de kleine zeemeermin op haar rots. Altijd gedacht dat het beeld veel groter was maar helaas.  Nu weer lekker terug in de camper.  Morgen vertrekken we naar Zweden.

💋💋

1. Merel Sloot:
    8 juni 2022
    Oh noooo! Wat een pech.
    Maar super leuk dat jullie weer een nieuwe plek mogen ontdekken 😍
  2. Lilian:
    9 juni 2022
    Wat zien die oude huisjes er leuk uit
    En wat fijn dat jullie toch een plekje hebben gevonden
    Geniet er lekker van 😘